Cherbourg - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sietske Couperus - WaarBenJij.nu Cherbourg - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sietske Couperus - WaarBenJij.nu

Cherbourg

Door: Sietske Couperus

Blijf op de hoogte en volg Sietske

31 Oktober 2011 | Frankrijk, Parijs

Maandag 31 oktober: Halloweenavond
We krijgen een stilte-uurtje om onze blog bij te werken. Dat is erg fijn want de groep is dan welliswaar supergezellig, we zijn nogal chaotisch bij elkaar. Als je aan tafel zit is ten eerste Yoram over tafel aan het schreeuwen dat mijn naam eigenlijk Sietska is, daarnaast zit Floris, die door zijn zeeziekte pleister (bedoeld voor 18 jaar en ouder) rare dingen zit uit te kramen en Tess trekt om de 5 minuten een ander gestoord hoofd waar iedereen meteen zo hard van moet lachen dat hij of zij de braadworsten van Kes meteen uitgespuugd. Ik heb daarnet trouwens met Kes (de scheepskok), Coen, Francis, Tess en Jorrit de berg van Cherbourg beklommen. De opdracht was van Joost (Spaans en aardrijkskunde) om een rondleiding in elkaar te zetten voor een van de bemanningsleden. Kes vond het allemaal wel best en op de terugweg heeft hij een nieuwe broek gekocht (die hij overigens midden in de salon, onder het oog van ongeveer 20 leerlingen en 4 leraren, gepast heeft). Ik ga het meest om met Tess, Anna, Andrea, Britt, Evie, Lian & Meilin. Verder vind ik bijna alle jongens echt topgozers. Merwin bijvoorbeeld, zei dat ik zijn kleine zeemeermin was :D
Dinsdag hebben we mijn 16e verjaardag gevierd. Dat was echt geweldig leuk. Serieus, wat een lieve mensen zijn het ook. Ten eerste zijn ze bijna allemaal opgebleven om mijn verjaardag om precies 12 uur te vieren, waarnaar ik de volgende ochtend verrast werd door twee knalroze cupcakes (kookkunsten van Steffie & Haike) en heel veel knuffels (ja, zelfs van de jongens).
Donderdag de 27e heb ik het laatste afscheid genomen van mijn lieve familie en vrienden. Laten we zeggen dat ik mijn mascara er aan het eind van de dag er niet meer af hoefde te halen. Een emotioneel moment, maar ook fijn om dat met de rest van de School at Sea leerlingen te delen. Toen het afscheid voorbij was en iedereen een beetje was uitgehuild, zag ik Jeltje, die een filmpje die door haar vriendinnen gemaakt is aan het kijken was. Anna had haar stevig vast en ze huilde tranen met tuiten. Op dat moment brak ik ook weer even. Gelukkig heeft Yoram me toen weer opgevrolijkt door een verhaal van Wesley de kabouter te vertellen. Even later, toen alle leerlingen in de saloon zaten, begon Yoram Sweet Goodbyes op zijn gitaar te spelen, waarbij we allemaal meezongen. Daarvan moest ik weer huilen, natuurlijk :’)
We hebben drie dagen op zee gevaren. Ik vond het geweldig om alleen maar water om me heen te hebben, en gelukkig was er niet veel wind, geen golven, dus werden we niet zeeziek. De derde dag vertelde de kapitein ons dat de wind uit de verkeerde richting kwam, dat dat niet gunstig was omdat we anders ergens in Tsjechië zouden belanden. We houden nu dus rust in Cherbourg (ligt in Noord-Frankrijk, Normandië). Het is erg leuk, vooral omdat we nu geen wacht hoeven te lopen vanaf 4 uur s’nachts en tot diep in nacht lekker horrorfilms kunnen kijken. ik ben trouwens op het idee gekomen om met een groep te hardlopen, dus ik heb een aanmeldingslijst op de deur gehangen (Britt & Wouter gaan tot nu toe mee, de rest vindt half 6 s’ochtends iets te vroeg). Ik ga nu stoppen om dadelijk lekker Kes’ aardappelen op te eten (; Ik mis alle achterblijvers en een dikke X van Sietske

Foto's van het afscheid in IJmuiden van Jaspert de Klerk
http://bit.ly/uS5ibt

  • 31 Oktober 2011 - 19:12

    Mama:

    Lieve Siets, ik heb genoten van je verslag, echt heel leuk wat je schrijft en hoe je het schrijft! Mooi dat jullie elkaar zo tot steun kunnen zijn en lekker kunnen opvrolijken als je er even doorheen zit. En pap is natuurlijk beretrots dat je het hardlopen gaat organiseren! Super! Hij is met Hilde naar het schaatsen, maar zal zeker straks ook reageren. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, want voorlopig blijft de wind zuidelijk, dus 'fout'. Nou ja, jullie vermaken je toch wel. Hier staan we nog steeds volop in de belangstelling met jouw reis, hoor, wij wikkelen hier je pr wel af ; )! Kus meid, blijf zo schrijven en blijf genieten!

  • 31 Oktober 2011 - 19:34

    Hilde:

    Sietskeeee heey liefje ik miss je heel erg en wat jij allemaal nu al mee maakt klinkt echt super ik hoop dat het zo leuk blijft ik zit hier met een berg wiskunde en een vader en moeder die mij niet uit het oog verliezen ik heb dus geen vrijheid meer;)
    Ik wil je er nog wel aan herinneren dat je belooft had cadeautjes mee te nemen:P
    Ik ga trouwens samen met eva en koen sinterklaas vieren (pap en mam willen dit jaar geen sinterklaas vieren dus ga ik naar eva en koen)
    En eef mist je heel erg.
    mag ik trouwens het verhaal van wesley de kabouter horen want het klinkt erg spannend:P
    Hebben jullie alweer een nieuwe wiskunde docent?
    Je vriendinnen zijn heel lief voor mij en ik heb ook je school foto's mee gekregen misschien kunnen we ze door sturen naar tenerif;)
    Ik heb ook minder nieuws ik heb namelijk nog al wat huilbuien sinds donderdag dus ik ben vrijdag 3 keer de les uitgelopen daar baalde ik wel van dat het niet zo lekker ging aar het gaat nu wel beter ik heb vandaag nog niet gehuild.
    Je moet echt mijn planning van de jongestem zien volgende week moet ik elke dag in de schouwburg zijn
    van 7 tot 10.
    nou sites ik hoop dat je het leuk hebt en ik spreek je snel we moeten eigenlijk ook een keer skype.

    XxXjes (L) Hilde

  • 31 Oktober 2011 - 21:03

    Bram Couperus:

    Lieve Sietske,
    Wat een mooi verslag! Ik ben zo vrij geweest om de foto's erbij te plaatsen die ik heb gemaakt bij het afscheid. Bovendien heb ik een link geplaatst naar de diavoorstelling met de foto's van Jaspert.
    Wat stoer dat je om half zes gaat hardlopen!!!
    Liefs, Pap

  • 01 November 2011 - 05:17

    Maarten -vader Joost:

    Alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag! Ik heb er wel met je ouders over staan kletsen, maar ik ben jou in alle hectiek van donderdag vergeten te feliciteren. Dank je wel voor jouw boeiende verslag. Blijf onder de indruk van alles wat je meemaakt!

  • 02 November 2011 - 09:38

    Bram Couperus:

    Jouw weblog zegt dat je nu in Portugal bent. Ik heb geprobeerd erachter te komen waarom hij dat doe, maar kan de reden niet vinden. Misschien wil je er zelf eens naar kijken?

  • 02 November 2011 - 11:10

    Anna:

    Neeeeeeee
    Die foto van mij :$
    Xxx an

  • 02 November 2011 - 21:19

    Vismaya:

    Hoi Sietske ik ben zo vrij om een berichtje te sturen, misschien weet je nog wie ik ben, van Vlieland. Ik vind het heel stoer wat je doet en ook gewoon helemaal te gek. ZOOOO VET, zeiden de dames hier. En dapper ook moet ik zeggen. Lang van huis, uit al het vertrouwde. Knap hoor. En dan de oceaan op. Ik lig al doodziek op het achterdek bij windkracht vijf op het IJsselmeer........... Ik ga je zeker volgen.

  • 03 November 2011 - 14:41

    Sjoerd:

    ik geloof dat het wel goed met je gaat. Als je zelfs de jongens aardig vindt moet het goed zitten. En denk er aan: "Voor en achter alle trossen los". Liefs,je opa.

  • 03 November 2011 - 14:49

    Oma Corrie:

    Lieve Sietske,
    Wat een leuk verslag. Ik volg je al de hele week op alle mogelijke manieren en daardoor leer ik veel van de computer. goed van het hardlopen. Opa maakt zich zorgen of je wel de goede schoenen hebt en ik vraag me af of je wel een sportBH hebt. Natuurlijk fotograferen de amerikanen jou als je staat te schilderen in je nieuwe sexy overall (wat voor kleur?) Wat duurt het lang voordat er wind komt he, dat is natuurlijk andere jaren nooit het geval, net zoals de sneeuw met de wintersport. Fijn dat er al een nieuwe leraar komt. Dat is snel geregeld. Heel veel liefs en een dikke knuffel, oma Corrie

  • 05 November 2011 - 11:20

    Oma En Opa Daan:

    Hallo Sietske,
    Wij hebben in jouw reisverslag gelezen dat alles gelukkig goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Zijn jullie inmiddels al uit Cherbourg vertrokken? Je schrijft dat je het geweldig vind om alleen maar water om je heen te zien. Ik denk dat je daarover straks niet te klagen zult hebben. Wat lees ik in de brief van Corrie? Schilder je aan boord? Heb je een ezel meegenomen of zijn die er ook op de Regina?
    Van een e-mail van jouw moeder heb ik het internetadres overgenomen om jouw site te bezoeken, maar wanneer ik dat adres niet via die e-mail intoets krijg ik geen aansluiting op jouw site, dus ik ben benieuwd of deze post jou ooit bereikt. Misschien hoor ik dat wel van je moeder.
    Er is ook een jongen uit Rotterdam bij jullie aan boord, waarvan Angelique de ouders schijnt te kennen. Hopelijk is hij een goede vertegenwoordiger van onze havenstad!
    Wij wensen jou een behouden vaart en een prettige tijd aan boord. Vergeet je niet je huiswerk te maken?

    Groeten en kussen uit Rotterdam van oma en opa Daan. dd. 5/11/2011

  • 05 November 2011 - 22:03

    ANNA:

    zie je wel ik ben niet de enige die moet op worden genomen in een psychiatrisch centrum als ie geen land neer ziet.. jij (?!) gaat hardlopen (?!) om half 6 's ochtends (?!) Haha (: maar je zit toch allang niet meer in cherbourg ?
    Xxxxxxxxxxx an

  • 09 November 2011 - 20:24

    Marian:

    Hoi Sietske,
    Nou, zo te lezen heb je 't dus echt naar je zin. Mooi zo, geniet er maar van!
    Gezellige boel daar bij jullie op die boot, ik zou wel 'ns even stiekem om 'n hoekje willen kijken.
    Maar via jouw reisverslagen blijven we goed op de hoogte.
    Dag Sietske, tot de volgende keer.
    Liefs,
    Marian en ook Foppe

  • 20 November 2011 - 15:51

    Oma En Opa Daan :

    Hallo Sietske,
    Hier hangt een dikke mist rond het huis. Het zicht is nog geen 40 m. Dat zegt jou als zeevrouw natuurlijk wel wat! Jullie hebben blijkbaar beter weer, want je hebt het over zwemmen, duiken, zonnebrillen, korte broeken en dat soort zaken. Zo te horen lijkt het daar vooralsnog meer op een vacation at sea dan op een school at sea. Maar misschien liggen er nog zware (studie)tijden in het verschiet?
    Gisteravond zijn we naar de musical geweest waarin Hilde meespeelde. Ze deed het erg goed vonden wij. Trouwens het hele gezelschap en iedereen straalde een groot enthousiasme uit en ook dat maakte het tot een geslaagde avond.
    We waren met het openbaar vervoer naar Velsen gekomen, ook vanwege eventuele mist of slecht weer gezien de tijd van het jaar.
    Door allerlei tegenslagen op de terugweg naar Rotterdam waren we pas om 2 uur 's nachts thuis (en om 5 uur 's middags van huis vertrokken) . Het openbaar vervoer is m.i. nog wel voor verbetering vatbaar!
    Enfin jij zult wel leukere dingen meemaken, zoals surfen met Spaanse mensen. Mensen klinkt i.c. wel verdacht veel als jongens. Ik zou maar gauw Spaans gaan leren.
    Wij gaan hier nu eten aan een tafel
    die niet beweegt, dus van tomatensoep zijn wij niet bang.
    Groeten en kussen uit Rotterdam van oma en opa Daan, 20 nov. 2011

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Samen met School At Sea vaar ik op de Regina Maris naar Tenerife en Midden-Amerika. Volg mijn reis naar leiderschap, verantwoordelijkheidsgevoel en ervaringen die me altijd zullen bij blijven.

Actief sinds 18 Okt. 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 23682

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School At Sea Schooljaar 2011/2012

Landen bezocht: